Reklamacije in vračila
I. Pritožbeni postopek
Potek reklamacijskega postopka v primeru pomanjkljive izvedbe ureja ta reklamacijski postopek. V primeru, da je kupec potrošnik, velja tudi Zakon o varstvu potrošnikov s spremembami in dopolnitvami.
1. Pravice glede napak veljajo za prodajalca, pri katerem je bil izdelek kupljen. Kraj zahtevka je kraj poslovanja prodajalca. Blago lahko dostavimo po pošti ali osebno - po pisnem dogovoru preko elektronske pošte (info@deokork.cz). Blago, poslano po povzetju, ne bo sprejeto.
Če pa je v potrdilu (garancijski list) navedena druga oseba, ki je določena za popravilo, ki je pri prodajalcu ali na mestu bližje kupcu, bo kupec uveljavljal pravico do popravila pri osebi, ki je določena za izvedbo popravila. Tako določena oseba za popravilo bo popravilo opravila v roku, o katerem se bosta prodajalec in kupec dogovorila ob nakupu artikla.
2. Pri reklamaciji kupec opiše napako na izdelku. Če se okvara ne pojavi trajno, je priporočljivo navesti tudi pogoje, pod katerimi se pojavi.
3. Kupec ob obvestilu o napaki ali brez nepotrebnega odlašanja po obvestilu o napaki obvesti prodajalca, katero pravico je izbral iz naslova napake. Izbrane izbire kupec ne more spremeniti brez soglasja prodajalca.
4. Priporočilo! Ker je v primeru reklamacije blaga med transportom odgovoren kupec, priporočamo, da po možnosti uporabite originalno embalažo. Pošiljka mora biti zavarovana v interesu kupca.
5. Prodajalec bo o reklamaciji odločil v najkrajšem možnem času, v zahtevnejših primerih pa v 3 dneh. Temu roku se prišteje potreben čas za strokovno presojo reklamirane napake. Najkasneje bo reklamacija obravnavana vključno z odpravo napake v 30 dneh. Ta rok se po dogovoru s potrošnikom lahko podaljša. Po preteku tega roka ima potrošnik enake pravice kot v primeru bistvene kršitve pogodbe.
Trajanje reklamacije se šteje od dneva reklamacije do dneva poravnave reklamacije, to je od trenutka, ko je bil kupec dolžan prevzeti artikel. Kupec je o poravnavi obveščen po elektronski pošti. Kupcu bo poslana pisna ali e-mail izjava o reklamaciji (pooblaščeni in nedovoljeni).
Poškodba artikla zaradi transporta
Kupec, ki ni potrošnik, je dolžan blago pregledati takoj po prevzemu. V primeru ugotovljene mehanske poškodbe embalaže izdelka je kupec dolžan preveriti stanje blaga in v primeru poškodbe v prisotnosti prevoznika narediti zapisnik o poškodbi. Za poškodbe med transportom odgovarja prevoznik. Na podlagi izdelanega zapisnika bo kupcu po zaključenem škodnem dogodku s prevoznikom zagotovljen primeren popust ali dobavljen nov izdelek. S podpisom dobavnice se kupec strinja s prevzemom in potrjuje, da je blago prispelo nepoškodovano zaradi transporta.
Zgornji postopek je priporočljiv tudi za kupca, ki je potrošnik. Vendar neupoštevanje priporočenega postopka med in po prevzemu blaga nikakor ne more poslabšati njegovega položaja pri uveljavljanju pravic iz naslova pomanjkljive izvedbe.
II. Druge določbe
Nadzor nad izpolnjevanjem obveznosti iz Zakona o varstvu potrošnikov izvaja češka trgovinska inšpekcija. Nadzor nad izpolnjevanjem obveznosti iz 9. do 13. člena, 14.a do 16. člena in 18. člena navedenega zakona na področju trgovine in storitev izvajajo tudi občinske uprave za trgovino.
V primeru spora glede pravic in obveznosti iz pogodbe se lahko pogodbeni stranki obrneta na enega od obstoječih sistemov izvensodnega reševanja potrošniških sporov. Izvensodno reševanje sporov – ADR med drugim ponuja Združenje za zaščito potrošnikov Moravske in Šlezije, več informacij: http://www.sos-msk.cz/adr/.
III. Pravica potrošnika do odstopa od pogodbe (pogoji, rok in postopek za uveljavljanje te pravice)
Če je kupoprodajna pogodba sklenjena brez sočasne fizične prisotnosti strank preko sredstev komunikacije na daljavo (internet), ima potrošnik pravico do odstopa od pogodbe pod pogoji, določenimi v aneksu k kupoprodajni pogodbi - Informacije o uveljavljanju pravice odstopiti od pogodbe ( prenesite TUKAJ ). Za uveljavljanje te pravice lahko kupec uporabi model odstopa od pogodbe ( prenesi TUKAJ ).
Potrošnik ne more odstopiti od pogodbe o dobavi digitalne vsebine, če ta ni bila dostavljena na fizičnem mediju in je bila dostavljena s predhodnim izrecnim soglasjem potrošnika pred potekom roka za odstop od pogodbe.
Potrošnik ne more odstopiti od pogodbe, če je blago na željo kupca spremenjeno (prilagoditev dolžine, sprememba katere koli dimenzije blaga, ali sprememba vsebine dobavljenega blaga...).